نوشته شده توسط : پاسخدون

توی مطلب قبلی در مورد مشاوره تحصیلی متوسطه اول حرف زدیم. حالا، این بخش رو به مشاوره تحصیلی متوسطه دوم اختصاص دادیم. متوسطه دوم آخرین دوره ۳ ساله قبل از دانشگاهه که هر کسی برای ادامه تحصیل باید ازش بگذره. این دوره شامل کلاس های دهم، یازدهم و دوازدهم میشه که دیگه پیش دانشگاهی هم نداره و بعد از اون فرد با کنکور وارد دانشگاه میشه. بدیهی هست که توی این دوره اکثرا دارند به کنکور و دانشگاه فکر میکنند. دغدغه اصلی همه کنکور قبول شدن میشه و داستانهای مربوط به اون هست. اگر شما وارد شاخه نظری بشید، در هفته حداقل ۳۵ ساعت کلاس دارید و توی شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش ۴۰ ساعت کلاس هست. علاوه بر اون باید زمانهایی که به کنکور اختصاص میدن رو هم اضافه کرد که متغیر هست و قانون خاصی نداره. هر چه قدر که ما بر روی اهمیت این دوره طلایی تاکید کنیم، حق مطلب ادا نمیشه. این دوره ۳ ساله میتونه زندگی فرد رو برای همیشه تغییر بده و راه های جدیدی رو به رویش باز کنه. اگر از همون اول دانش آموز رشته و شاخه مورد علاقه خودش رو صحیح انتخاب کنه و ادامه تحصیل بده، به راحتی پله های ترقی رو یکی یکی طی میکنه و به یه فرد موفق توی جامعه تبدیل میشه.

طبق قانون همه باید در آخر پایه نهم هدایت تحصیلی بشن. این کار بنا بر شش ملاک و شاخص، شاخه و رشته تحصیلی مشخص میشه که فرد وارد یکی از شاخه های نظری (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی) ، فنی و حرفه ای یا کارودانش میشه. این ۶ ملاک شامل موارد زیره:

۱- نظر دانش‌آموز (بیانگر علاقه و استعدادها) و ۱۰ درصد از کل امتیازات را شامل می‌شود.

۲- نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای بر اساس تست‌ها به میزان ۳۰ درصد

۳- نتایج عملکرد تحصیلی و نمرات درسی به میزان ۳۵ درصد

۴- نظر والدین به میزان ۵ درصد از امتیاز

۵- نظر معلمان تمام دروس اول متوسطه به میزان ۱۰ درصد

۶- نظر مشاور مدرسه به میزان ۱۰ درصد

یعد از اینکه رشته فرد مشخص شد، دیگه راه مشخص میشه و دانش آموز باید ۳ سال پرتلاش رو شروع کنه تا بتونه توی کنکور سراسری موفق باشه. مطمئنا این راه آسون نخواهد بود ولی با کمک مشاوران حرفه ای که این راه رو بارها با دانش آموزان مختلف رفتند خیلی راحت تر هست. شما میتونید در این مورد با مشاوران پاسخدون تماس بگیرید. تخصص مشاوران ما مشاوره تحصیلی کنکور و مشاوره متوسطه دوم هست که این کار رو سالهاست دارن انجام میدن. معمولا مسایلی که دانش آموزان این دوره از ما میپرسند شامل موارد زیر میشه:

  • ۱- مشاوره تحصیلی در مدرسه و موفقیت در آزمون‏ها
  • ۲- مشاوره کنکور (از قبیل برنامه ریزی جامع، معرفی منابع، نحوه و شرایط ثبت نام، شرایط آزمون و…)
  • ۳- مشکلات نظام وظیفه و سربازی در حین تحصیل
  • ۴- تغییر شاخه و رشته در دوره متوسطه دوم
  • ۵- ثبت نام در مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی
  • ۶- مشاوره تخصصی والدین برای مدرسه و کنکور
  • ۷- مدارس و معلمان برتر دبیرستان

البته بسیاری از مطالب بالا در همین سایت قرار گرفته که شما میتونید از مشاوره رایگان اونها استفاده کنید.

مشاوره تحصیلی متوسطه دوم توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم در مورد مقطع اول دبیرستان صحبت کنیم و به مشاوره تحصیلی متوسطه اول بپردازیم. توی ایران دانش‎آموزانی که علاقه‎مند به تحصیل هستند، باید در دوره های آموزشی سه گانه ای تحصیل کنند که دوره اول دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه اول و دوره سوم، متوسط دوم نامگذاری شده. در این بخش که میخوام در مورد متوسطه اول حرف بزنم، بخش های زیر رو باهم مرور میکنیم.

اول اینکه میخوایم بدونیم اصولا این دوره با چه هدفی توی لیست آموزشی کشور قرار داده میشه. چون اگر این هدف رو بدونیم میتونیم در مورد بعضی مسائل تصمیم بهتری بگیریم. مثلا اگر این دوره خیلی توی سرنوشت دانش‎آموز موثره کاری کنیم که فرزندمون با تلاش بیشتر توی یه مدرسه سطح بالاتر قبول بشه. اینکه منظورم از مدارس سطح بالاتر چیه رو توی بخش مدارس بهتون توضیح میدم. فقط در همین حد بگم ک مدرسه سطح بالا لزوما مدرسه پر هزینه و غیر انتفاعی نیست.

بعد از گفتن اهمیت این دوره به معرفی ویژگی های دانش آموزانی میپردازیم که توی سن قرار گرفتن در این دوره هستند. و بعد از اون چند تا آمار جالب بهتون میگم که دید بهتری نسبت به این دوره سه ساله داشته باشید.

دوره متوسطه اول جایی نیست که دانش‎آموز با محیط درس و مدرسه بیگانه باشه. چون دوره شش ساله ابتدایی رو پشت سر گذاشته و تقریبا دیگه نمیشه بهش گفت که باید فلان کار رو بکنی و اونم بدون دردسر بگه چشم. همین یه دلیل باعث میشه تا که رفتارمون رو نسبت به افرادی که توی این دوره درس میخونن تغییر بدیم. شما توی دوره متوسطه اول بر خلاف دوره قبلی خودش نباید دنبال سیاست های تهدیدی برای دانش آموز باشین. این سیاست ها متاسفانه هنوز توی برخی مدارس به عنوان یه رویکرد به معلم ها و ناظم های این دوره داره گفته میشه. پس اگر دنبال یه مدرسه هستید که فرزندتون رو برای ادامه فرآیند تحصیل خودش راهی اونجا بکنید حتما به کادر مدرسه توجه کنید.

این حرف درستی نیست اما به طور کلی وقتی کادر مدرسه جوون تر باشن کمتر از روش های تهدیدی برای کنترل فضای مدرسه استفاده میکنن. باز هم تاکید میکنم لزوما این حالت وجود نداره و ما معلم های با تجربه و کارکشته ای رو داریم که واقعا با دلسوزی از بهترین روش های تربیتی آگاه اند و دارن ازشون استفاده میکنن. من به طور کلی این موضوع رو گفتم. ممکنه با خودتون بگین خب اینجوری که نمیتونیم از تجربه معلم های کارکشته استفاده کنیم. درسته. باز هم میگم به طور کلی و نه در حالت های خاص جوون تر ها تجربه کمتری نسبت به افراد مسن تر دارند اما به خاطر ویژگی ای که این دوره داره شما میتونید از این موضوع چشم پوشی کنید.

 مشاوره تحصیلی متوسطه اول توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم به ادامه مشاوره تحصیلی و بخش برنامه ریزی کنکور بپردازیم. دیگه همه میدونند که قبول شدن توی کنکور به یه علم تبدیل شده و باید برای رسیدن به رشته و دانشگاه مورد نظر برنامه ریزی دقیق کرد.

برنامه ریزی کنکور باید طبق اصول علمی اثبات شده انجام بشه که کارشناسان با تجربه اونها رو تایید کنند. توی این برنامه ریزی کنکور باید به نکات زیادی توجه بشه. این موارد شامل: شیوه، زمان و مکان مطالعه، زمانهای استراحت، انعطاف پذیری، خلاصه نویسی، حاشیه نویسی، ارزیابی پیشرفت و … میشه. هر کدوم از این موارد نکات زیادی داره که باید با افراد باتجربه توی این زمینه مشورت بشه. تیم تخصصی برنامه ریزی کنکور پاسخدون با کوله باری از تجربه و مشاوره به تعداد زیادی از رتبه های برتر کنکور این کار رو به صورت اختصاصی برای هر فرد انجام میده.

ویژگیهای برنامه ریزی کنکور علمی

 

همونطور که توی قسمت قبل هم گفتیم اولین ویژگی یه برنامه خوب اینه که برای هر کسی به صورت اختصاصی تهیه بشه و تمامی ویژگی ها و شرایط هر فرد رو در نظر بگیره. مثلا هر کسی نمیتونه روزی ۱۲ ساعت درس بخونه و اصلا مکان مناسبی توی خونشون نداره. اینها رو باید توی یه برنامه ریزی کنکور دقیق در نظر گرفت. بنابراین ما بسیاری از برنامه ریزی هایی که در برخی موسسات کنکور و سایتهای اینترنتی به فروش میرسه رو رد میکنیم. چون این برنامه ریزی ها منطقا نباید علمی و کاربردی باشند.

برنامه ریزی تحصیلی باید منعطف باشه. چون خیلی از اوقات اتفاقات غیر منتظره میافته که شما توش نقشی ندارید و زمان شما رو تلف میکنه. مثلا ممکنه مهمون بیاد یا یه روز بیمار باشید و… همیشه باید ساعات اضافی که این اتفاقات رو پوشش میده توی برنامه باشه که کل برنامه رو تحت تاثیر قرار نده.

برنامه ریزی کنکور توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم کمی در مورد رشته ریاضی صحبت کنیم و به مشاوره کنکور ریاضی بپردازیم. توی پستهای بعدی این مطالب رو کامل خواهیم کرد.

رشته ریاضی از قدیم و یکی از پرطرفداترین رشته های کنکور سراسری بوده و هست. البته توی سالهای اخیر میبینیم که بیشتر دانش آموز ها به سمت رشته تجربی دارن کشیده میشن و تعداد شرکت کننده های ریاضی داره کم میشه. مثلا توی سال ۹۵، ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر کنکور ریاضی دادن اما توی سال ۹۶ این عدد کم شد و به ۱۴۸ هزار و ۴۲۹ نفر رسید. این اتفاق دلیل های مختلفی میتونه داشته باشه. اما مهمترین اونها آینده شغلی جذاب رشته تجربی نسبت به ریاضی و درآمدهای بعضا غیرواقعی هست که گفته میشه. اما واقعیت این نیست و شما توی رشته ریاضی هم میتونید درآمد و آینده شغلی بسیار عالی ای داشته باشید.

این رشته رو دروازه ورود به رشته های مهندسی میدونند. البته خیلی از رشته های دیگه هم از طریق ریاضی فیزیک پذیرش دارن که معمولا کمتر توجه میشن. به دلیل همین موضوع خانم ها کمتر به رشته ریاضی میان و بیشتر کارها رو مردونه میدونند که باز هم این باور اشتباهیه و بعضی خانم ها توی رشته های ریاضی خیلی موفق هستند و درآمدهای بسیار بالایی رو تجربه میکنند. توی سال ۹۶، بیش از ۶۰% از شرکت کننده های این رشته مرد بودند که همین مطلب رو تایید میکنه. از اونجایی که مشاوره کنکور ریاضی از تخصص های اصلی تیم پاسخدون هست. ما توی این مقاله به طور تخصصی و خلاصه به مشاوره کنکور ریاضی می پردازیم. البته ابن مطالب رو به زودی تکمیل تر میکنیم. ظرفیت پذیرش دانشجو توی گروه ریاضی برای پذیرش با آزمون و بدون آزمون توی کنکور سال ۹۶، ۲۳۵ هزار و  ۷۱۳ نفر بود. البته فقط ۶۶ هزار و ۴۲۶ نفر از این افراد با آزمون به دانشگاه راه پیدا کردند و بقیه بدون آزمون بودند. همون طور که می بینید کار ساده نیست اما با برنامه ریزی تحصیلی دقیق میشه از این سد هم به راحتی عبور کرد.

مشاوره کنکور ریاضی توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در ادامه پست هایی که در مورد مشاوره تحصیلی در سایت قرار گرفته در این پست به مشاوره کنکور انسانی می پردازیم.

رشته انسانی یکی از رشته های اصلی کنکور سراسریه که طرفداران زیادی هم داره. از قدیم کسانی که به ریاضیات و درسهای استدلالی علاقه نداشتند و حفظیات خوبی داشتند به سراغ انسانی میرفتند. تنوع رشته های دانشگاهی توی انسانی خیلی زیاده و میتونه علاقه های زیادی رو پوشش بده. از اونجایی که یکی از تخصص های اصلی تیم پاسخدون مشاوره کنکور انسانی هست. توی این مطلب به این موضوع میپردازیم و به مرور توی همین سایت مطالب رو گسترش میدیم.

با جدی گرفتن شدن رشته های انسانی در کشور، توی سالهای اخیر تعداد شرکت کننده های رشته انسانی افزایش پیدا کرده. به طوری که توی سال ۹۵، ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر توی این کنکور بودند که در سال ۹۶، این عدد به ۱۸۴ هزار و ۴۵۵ نفر رسید. این رشته هم مثل رشته تجربی، بیشتر مورد پسند خانم ها هست و بیش از ۶۰% از شرکت کننده ها خانم بودند. خوشبختانه ظرفیت پذیرش توی رشته انسانی بالاست. مثلا توی سال ۹۶، ۳۱۰ هزار و ۸۶۴ نفر ظرفیت بود که در نهایت ۵۴ هزار و ۴۰۷ نفر با آزمون به دانشگاه راه یافتند. بقیه هم بدون آزمون بودند. البته این به این معنی نیست که قبول شدن راحت هست. شما برای اینکه توی رشته خوب و دانشگاه های خوب مثل دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علامه و … قبول بشید. خیلی باید تلاش کنید و کار فشرده میشه. اما اصلا نگران نباشید. تیم مشاوره کنکور انسانی پاسخدون این راه رو قبلا بارها رفته و دوباره با شما گام به گام میاد تا به راحتی به دانشگاه و رشته مورد علاقتون راه پیدا کنید. توی ادامه این مطلب برخی نکات مهم در زمینه برنامه ریزی کنکور انسانی رو براتون میگیم:

 

مشاوره کنکور انسانی توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست قصد داریم در مورد کنکور هنر صحبت کنیم و به مشاوره کنکور هنر بپردازیم.

کنکور هنر نسبت به گروه های دیگه کنکور جدید تر هستش و معمولا داوطلبان کمتری هم داره. هر ساله حدود ۱۰ هزار نفر توی این کنکور ثبت نام میکنند. مثلا توی سال ۹۶، ۱۰ هزار و ۶۴۵ نفر ثبت نام کردند. البته باید در نظر بگیرید که خیلی از کسانی که این کنکور رو دادند اصلا رشته اصلیشون هنر نبوده و این رشته رو به عنوان رشته دوم یا شناور انتخاب کرده بودند و رقیب جدی محسوب نمیشن. در واقع، یکی از ویژگی های رشته هنر و زبان اینه که همه کسانی که مدرک پیش دانشگاهی ریاضی، تجربی و انسانی هم دارند، میتونند توی این دو رشته کنکور بدن. برای همین،  بعضی از داوطلبان این گروه، به خاطر  علاقه به هنر، خودشون خودخوان درس میخونند و توی این کنکور هم شرکت میکنند و اتفاقا قبول هم میشن. پس اگر شما هم اینطور هستید بدونید که میشه از رشته های دیگه هم وارد کنکور هنر شد و با رتبه عالی قبول شد و ادامه تحصیل داد. کنکور هنر معمولا بعدازظهر روزی که کنکور ریاضی برگزار میشه، هست و شاید برای کسانی که هر دو کنکور رو شرکت میکنند، خسته کننده باشه. ولی اوضاع برای تجربی ها و انسانی ها بهتره و اونها توی دو روز مختلف کنکور میدن.

ممکن هست که الان تصور کنید که به خاطر متقاضی کم، قبول شدن توی کنکور هنر خیلی راحته. اما توی واقعیت این طور نیست. چون از اون طرف ظرفیت دانشگاه های خوب هم خیلی کمه و اختلاف رتیه ها خیلی سرنوشت ساز هست. مثلا شاید اختلاف ۱۰ رتبه، شما رو از یه دانشگاه خوب تهران به شهرستان های دور بفرسته. برای همین باید با برنامه ریزی دقیق این راه رو شروع کنید و تا آخر ادامه بدید. بریا این کار اصلا نگران نباشید. تیم مشاوره کنکور هنر پاسخدون با داشتن مشاوران فوق حرفه ای در این زمینه همیشه در خدمت شما هستند. شما میتونید به صورت آنلاین و کاملا رایگان یا به صورت مشاوره تحصیلی تلفنی سوالات خودتون رو به صورت کاملا صمیمانه بپرسید.

مشاوره کنکور هنر توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست قصد داریم در رابطه با مشاوره تحصیلی تلفنی و مشاوره کنکور غیر حضوری توسط تیم پاسخدون صحبت کنیم.

یکی از مشکلاتی که همواره در بحث مشاوره مطرح بوده، عدم دسترسی همگان به امکانات یکسان و الزام حضور افراد در مکان مشخص است.

پاسخدون تصمیم گرفت با استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی، این امکان را برای همه افراد فراهم کند تا از مشاوره ‏های تخصصی این مرکز به صورت تلفنی و عادلانه استفاده نمایند.

در این روش از مشاوره، نیازی به حضور فیزیکی و تعیین وقت قبلی نیست و هر کس می تواند در ساعات مختلف شبانه روز با مشاور متخصص خود مستقیما صحبت کرده و مشکل خود را حل نماید.

همچنین فرد فقط هزینه مشاوره را پرداخت میکند و هزینه رفت و آمد دیگر ندارد. همچنین در زمان هم به شدت صرفه جویی خواهد شد.

لازم به ذکر است که هزینه مشاوره تلفنی به مراتب از مشاوره حضوری تحصیلی کمتر است و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می‏باشد.

زیرا در مشاوره های حضوری هزینه به صورت ساعتی پرداخت می‏ شود و شما نمی توانید فقط یک سوال کوتاه بپرسید اما در مشاوره تلفنی هزینه به صورت دقیقه ای پرداخت خواهد شد و هر کسی میتواند برای آن برنامه ریزی کند و هزینه اضافی پرداخت نکند.

علاوه بر این موارد، شما با مشاوره تلفنی حق انتخاب زیادی دارید و میتوانید در زمینه های مختلف از مشاوران مربوطه آن سوال خود را بپرسید.

پاسخدون با کوله باری از تجربه در ارائه خدمات مشاوره ای، این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده است.

شما میتوانید در هر زمان و مکان و تنها با یک تلفن به متخصص موضوع مورد بحث خود در فضای کاملا صمیمانه گفتگو نموده و در سریع ترین زمان ممکن به جواب سوالات خود برسید. لازم به ذکر است،

پاسخدون در حال حاضر در تمامی زمینه های مشاوره تحصیلی (مدرسه، کنکور، کارشناسی ارشد و دکترا، تحصیل خارج از کشور)، آزمونهای زبان انگلیسی و مشاوره سربازی خدمات تخصصی خود را ارائه میکند.

 مشاوره تحصیلی تلفنی توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم کمی در مورد رشته تجربی صحبت کنیم و به مشاوره کنکور تجربی بپردازیم. در پست های آینده این مطالب رو تکمیل خواهیم کرد.

رشته تجربی پرطرفدارترین و پرشرکت کننده ترین رشته کنکوره. یکی از دلایل عمده اون ورود به رشته های پزشکی و آینده شغلی عالی و جایگاه اجتماعی بالای اونه که هر کسی رو وسوسه میکنه به این رشته بیاد. پس به احتمال زیاد، اگر شما هم الان دارید تجربی میخونید و به کنکورش فکر میکنید، یکی از انگیزه های اصلی شما ورود به رشته های علوم پزشکی بوده. تعداد شرکت کننده ها توی این رشته در سال ۹۵، ۵۱۹ هزار و  ۴۸۸ نفر بود که توی سال ۹۶ به ۵۸۰ هزار و ۸۵۵ نفر رسید. یه نکته جالب هم اینه که توی تجربی بیش از ۶۰ درصد از شرکت کننده ها زن هستند. این رقم توی رشته ریاضی برعکس میشه و بیش از ۶۰ درصد شرکت کننده ها مرد هستند. این نشون میده که به دلیل همون آینده شغلی که گفتم، رشته های تجربی بیشتر مورد پسند خانم ها هست و خانم ها بیشتر به سمتش میان. یه نکته دیگه هم اینکه معمولا دخترها از نظر مطالعه بهتر از پسرها هستند، بدونید که اگر شما پسر هستید، باید این شرایط رو قبول کنید و خیلی جدی تر از قبل درس بخونید.

ظرفیت پذیرش دانشجو توی گروه تجربی برای پذیرش با آزمون و بدون آزمون توی کنکور سال ۹۶، ۱۵۴ هزار و ۸۸۰ نفر بود. البته فقط ۵۸ هزار نفر از این افراد با آزمون به دانشگاه راه پیدا کردند و بقیه بدون آزمون بودند. این باز هم فشردگی پذیرش توی کنکور تجربی رو نشون میده. تا اینجا فهمیدیم که رشته تجربی با تمام خوبی هایی که داره، کنکور سختی داره اما چندین هزار نفر هر ساله قبول میشن. تیم تخصصی پاسخدون به صورت کاملا تخصصی وارد مشاوره کنکور تجربی شده و با روش های روز مشاوره به این کار مشغول هست. از حالا به شما میگوییم که اصلا نگران نباشید. تمامی این مسائل یک راه علمی داره که ما توی تیم مشاوره کنکور تجربی پاسخدون بهشون پرداختیم و میخواهیم اینها رو با شما به اشتراک بگذاریم.

مشاوره کنکور تجربی توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست می خواهیم در مورد مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا صحبت کنیم و به مشاوره تحصیلی ارشد و مشاوره تحصیلی دکترا بپردازیم.

بسیاری از افرادی که دوره کارشناسی را در یکی از دانشگاه های ایران تمام می‏کنند، تصمیم به ادامه تحصیل می‏گیرند. اولین سوالی که برای هر کسی پیش می‏اید این است که واقعا من به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا نیاز دارم یا خیر؟

بازار کار من با همین مدرک چگونه است؟

دوره های تحصیلات تکمیلی چه چیزی به من اضافه خواهد کرد؟ و …

اگر فرد تصمیم به ادامه تحصیل گرفت وارد مرحله بعدی خواهد شد که سوالات زیادی برایش پیش می ‏آید. برخی از این سوالات عبارت است از:

  • چه رشته و گرایشی را انتخاب کنم و منابع مطالعاتی هر رشته چیست ؟
  • آیا دروسی که در دانشگاه پاس کرده ام برای کنکور مفید است؟
  • آیا روش های تست زنی و مطالعه که در کنکور دوره کارشناسی فراگرفته بود در این مقطع هم کاربرد دارد؟
  • آیا لازم است که در موسسات آموزش عالی آزاد ثبت نام کنم و در کلاسها و آزمون های آنان را بروم؟و…

تیم تخصصی مشاوره تحصیلی ارشد و دکترای پاسخدون که از بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های برتر ایران (شریف، امیرکبیر، تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و …) انتخاب شده اند به این سوالات و بسیاری از ابهامات این جنس پاسخ دقیق و جامع خواهند داد. این افراد راه هایی که پیشنهاد میدهند را خود تجربه کرده و به صورت عملی آزموده اند. در نتیجه، احتمال موفقیت بالاست.

در این بخش خدمات عمومی مانند نحوه و زمان ثبت نام، تغییرات احتمالی کنکورها و قوانین و مقررات جدید که هر سال اعلام میشود هم منعکس خواهد شد. خدمات ما شامل تمامی آزمونهای کارشناسی ارشد و دکترای سازمان سنجش (وزارت علوم) و وزارت بهداشت خواهد بود. همچنین بسیاری از داوطلبان در مورد آزمون های زبان انگلیسی که برای ورود الزامی هست هم سوالاتی دارند که این بخش به طورکامل پوشش داده خواهد شد. پاسخدون به این وسیله تمامی نیازهای داوطلبان کارشناسی ارشد و دکترای داخل کشور را پوشش داده و در وقت و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد.

اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور هم دارید، میتوانید از خدمات مشاوره تحصیل در خارج از کشور پاسخدون هم بهره مند بشوید. برای دسترسی به این بخش از بالای همین سایت وارد بخش مربوطه بشوید.

مشاوره تحصیلی دکترا توسط تیم پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست قصد داریم به مشاوره درسی کنکور ارشد بپردازیم و شما را با چند و چون مطالعه درست و  راه های آمادگی برای کنکور ارشد آشنا کنیم.

چون کنکور کارشناسی ارشد با کنکور کارشناسی یه ذره فرق داره، توی این مقاله میخواهیم براتون در مورد این کنکور حرف بزنیم. مهمترین نکته قابل توجه برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد ، تست زنی هست. اگر شما درسی رو خیلی دقیق و باتوجه خونده باشید و تمرینهای کتب مرجع رو هم کامل حل کرده باشید ولی تست نزنید، احتمالا در کنکور نمیتونید به موفقیت چشم گیری برسید. البته کسانی که برای کنکور ارشد آماده میشن، یکبار کنکور کارشناسی رو تجربه کردند و تقریبا قلق های اونو میدونند. اما توی ارشد یه مقدار بحث فرق داره. چون درسها از کارشناسی کمتر و تخصصی تر شده و نیاز به دقت بیشتری هست. برای همین اگر یک درس رو نصفه خوندید ولی خوب تست زدید، خیلی بهتر از اینه که یه درس رو فقط کامل خونده باشید.

روند مطالعه صحیح برای کنکور کارشناسی ارشد باید شامل دو مرحله باشه که در ادامه توضیح داده میشه:

مشاوره درسی کنکور ارشد



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()