نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست قصد داریم به مشاوره درسی کنکور ارشد بپردازیم و شما را با چند و چون مطالعه درست و  راه های آمادگی برای کنکور ارشد آشنا کنیم.

چون کنکور کارشناسی ارشد با کنکور کارشناسی یه ذره فرق داره، توی این مقاله میخواهیم براتون در مورد این کنکور حرف بزنیم. مهمترین نکته قابل توجه برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد ، تست زنی هست. اگر شما درسی رو خیلی دقیق و باتوجه خونده باشید و تمرینهای کتب مرجع رو هم کامل حل کرده باشید ولی تست نزنید، احتمالا در کنکور نمیتونید به موفقیت چشم گیری برسید. البته کسانی که برای کنکور ارشد آماده میشن، یکبار کنکور کارشناسی رو تجربه کردند و تقریبا قلق های اونو میدونند. اما توی ارشد یه مقدار بحث فرق داره. چون درسها از کارشناسی کمتر و تخصصی تر شده و نیاز به دقت بیشتری هست. برای همین اگر یک درس رو نصفه خوندید ولی خوب تست زدید، خیلی بهتر از اینه که یه درس رو فقط کامل خونده باشید.

روند مطالعه صحیح برای  باید شامل دو مرحله باشه که در ادامه توضیح داده میشه:

مشاوره درسی کنکور ارشد

مرحله اول – فهم مطالب برای کنکور کارشناسی ارشد

هدف اصلی این مرحله مطالعه و فهم دقیق مطالب هست. خیلی از درسهایی که توی کنکور کارشناسی ارشد میاد رو ممکنه که چند ترم پیش توی دانشگاه پاس کرده باشید و تقریبا چیزی یادتون نمونده باشه. شاید هم تغییر رشته داده باشید که اصلا مطالب جدید هستند و باید اول مطالب رو متوجه بشید. چون در مرحله دوم وقتی برای فهم مطالب دیگه نیست. البته یادتون باشه که حتما توی این مرحله تست بزنید. چون با تست زنی، مطالب به حافظه بلندمدت شما فرستاده میشه. هیچ وقت این اشتباه رو نکنید که بگید اول یه دور همه رو میخونم و بعد تست زنی رو شروع میکنم. این کار اول به شما اعتماد به نفس میده اما وقتی تست زنی رو شروع میکنید، میبینید که بخش بزرگی از مطالب رو فراموش کردید و انگار وقتتون رو از دست دادید. پس در این مرحله، هرچند کم تست بزنید.

بعضی ها برای مرحله کلاس های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد هم میرن که بعضا بد نیستند. اما چون معمولا گرون هستند و همچنین فقط توی تهران برگزار میشن. خیلی ها شرکت نمیکنند. اصلا نگران نباشید. اگر کلاس یا موسسه ای رو می شناسید که کلاسهای با کیفیتی داره، میتونید جزوه اون رو از کسانی که رفتند یا اینترنت تهیه کنید. بعضی از این جزوه ها هم از طریق همون موسسه به فروش میرسه که با پرس و جو میتونید تهیه کنید. پس اگر کلاس خاصی رو نمیتونید شرکت کنید، اصلا غصه نخورید، خیلی هم توی این کلاسها خبری نیست و حرف اول رو تلاش خودتون می زنه.

مشاوره تحصیلی ارشد توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مهر 1397 | نظرات ()