نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم به مشاوره تحصیلی در خارج از کشور ، راهنمای تحصیل در اروپا ، راهنمای تحصیل در آمریکا و راهنمای تحصیل در استرالیا بپردازیم.

بسیاری از افراد علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند، افرادی بعد از دوره دبیرستان یا مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل به خارج ازکشور می روند. اما تحصیل در خارج از کشور با ابهامات زیادی روبروست و بسیاری را با سردرگمی مواجه کرده است. از همان ابتدای فرآیند باید برنامه ریزی لازم را انجام دارد. تیم تخصصی پاسخدون به تمامی سوالات در زمینه تحصیل در خارج از کشور پاسخ جامع خواهد داد. ما به تفکیک به شما خواهیم گفت که در هر مقطع زمانی چه کار کنید و راحت ترین راه چیست. بسیاری از سوالات عمده به شرح زیر است:

  • واقعا باید اپلای کرد و از ایران رفت؟
  • آیا بعد از فارغ التحصیلی میتوانم در همان جا بمانم یا باید برگردم؟
  • چگونه و چه زمانی و چه مدرک زبانی بگیریم؟
  • مشکلات آزاد کردن مدارک و ترجمه آنان را چگونه حل کنیم؟
  • مشکلات نظام وظیفه و خروج از کشور را چگونه حل کنیم؟
  • کدام کشورها راحت تر پذیرش و ویزا میدهند؟
  • چگونه با دانشگاه ها و اساتید خارج از کشور مکاتبه کنیم ؟
  • چگونه پذیرش بگیریم ؟
  • چگونه ویزا بگیریم؟
  • چگونه مدارک خود را بفرستیم ؟
  • شرایط زندگی و هزینه ها در آمریکا/ اروپا/ استرالیا چگونه هست؟
  • چگونه در هر کشور بعد از فارغ التحصیلی کار پیدا کنم ؟

تیم مشاوره تحصیل در خارج از کشور پاسخدون در همه مقاطع با شما خواهد بود و به صورت حرفه ای بهترین راه حل‏ها را پیشنهاد میکند. بعد از سالها فعالیت در این زمینه، پاسخدون افراد زیادی را در این زمینه مشاوره داده که هم اکنون در حال تحصیل و کار در خارج از کشور هستند. حال ما افراد زیادی را در کشورهای مختلف می شناسیم که این راه را طی کرده و میتوانند به شما در هر مقطع کمک کنند. یکی دیگر از خدمات پاسخدون معرفی این افراد به متقاضیان و دریافت مشاوره های تجربی و عملی است.

مشاوره تحصیلی در خارج از کشور توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم به ادامه مشاوره تحصیلی و بخش برنامه ریزی کنکور بپردازیم. دیگه همه میدونند که قبول شدن توی کنکور به یه علم تبدیل شده و باید برای رسیدن به رشته و دانشگاه مورد نظر برنامه ریزی دقیق کرد.

برنامه ریزی کنکور باید طبق اصول علمی اثبات شده انجام بشه که کارشناسان با تجربه اونها رو تایید کنند. توی این برنامه ریزی کنکور باید به نکات زیادی توجه بشه. این موارد شامل: شیوه، زمان و مکان مطالعه، زمانهای استراحت، انعطاف پذیری، خلاصه نویسی، حاشیه نویسی، ارزیابی پیشرفت و … میشه. هر کدوم از این موارد نکات زیادی داره که باید با افراد باتجربه توی این زمینه مشورت بشه. تیم تخصصی برنامه ریزی کنکور پاسخدون با کوله باری از تجربه و مشاوره به تعداد زیادی از رتبه های برتر کنکور این کار رو به صورت اختصاصی برای هر فرد انجام میده.

ما اعتقاد داریم که هر فرد شرایط خاص خودش رو داره و نمیشه برای همه با یه نسخه پیش رفت.

ما این اطمینان رو به شما میدیم که برنامه ریزی کنکور با بالاترین دقت انجام میشه و موفقیت شما رو تضمین میکنه.

ویژگیهای برنامه ریزی کنکور علمی

 

همونطور که توی قسمت قبل هم گفتیم اولین ویژگی یه برنامه خوب اینه که برای هر کسی به صورت اختصاصی تهیه بشه و تمامی ویژگی ها و شرایط هر فرد رو در نظر بگیره. مثلا هر کسی نمیتونه روزی ۱۲ ساعت درس بخونه و اصلا مکان مناسبی توی خونشون نداره. اینها رو باید توی یه برنامه ریزی کنکور دقیق در نظر گرفت. بنابراین ما بسیاری از برنامه ریزی هایی که در برخی موسسات کنکور و سایتهای اینترنتی به فروش میرسه رو رد میکنیم. چون این برنامه ریزی ها منطقا نباید علمی و کاربردی باشند.

برنامه ریزی تحصیلی باید منعطف باشه. چون خیلی از اوقات اتفاقات غیر منتظره میافته که شما توش نقشی ندارید و زمان شما رو تلف میکنه. مثلا ممکنه مهمون بیاد یا یه روز بیمار باشید و… همیشه باید ساعات اضافی که این اتفاقات رو پوشش میده توی برنامه باشه که کل برنامه رو تحت تاثیر قرار نده.

برنامه ریزی کنکور باید با توجه به اهداف فرد تنظیم بشه. مثلا اگر شما میخواهید پزشکی یا دندون پزشکی دانشگاه تهران یا مهندسی برق یا مکانیک دانشگاه شریف یا حقوق دانشگاه تهران قبول بشید، حتما باید بیشتر از بقیه تلاش کنید و با ۳-۴ ساعت درس خوندن توی روز نمیشه به این هدف رسید. اما اگر به رشته ها و دانشگاه های پایین تر راضی هستید که دیگه فشار الکی به خودتون نیارید و با برنامه دقیق به اون ها هم می رسید.

برنامه ریزی کنکور باید قابل اجرا باشه. چون بهترین برنامه دنیا که اجرا نشه به هیچ دردی نمیخوره. ما همیشه از بچه ها میپرسیم که الان چقدر مطالعه میکنید. مثلا کسی که الان داره ۳ ساعت در روز درس میخونه یه دفعه نمیشه براش روزی ۹ ساعت برنامه ریخت و کاملا از همه چیز زده میشه و برنامه رو ول میکنه . باید با برنامه دقیق این ۳ ساعت رو به مرور زیاد کرد و به ۹ ساعت واقعی رسوند. این راه رو ما بهتون میگیم. خیالتون راحت

برنامه ریزی کنکور باید متنوع باشه. یعنی باید از ترکیب دروس مختلف عمومی و اختصاصی، توی یه روز تنظیم بشه تا کسل کننده نشه و اجرایی هم باشه. مثلا اگر شما توی یه روز، ۸ ساعت کامل ریاضی بخونید، دیگه فرداش حالتون از ریاضی به هم میخوره و شاید تا مدتی بعد دیگه سمتش نرید و این اصلا اصولی نیست.

نکته آخر هم اینکه برنامه ریزی کنکور دقیق باید پیشرفت شما رو ارزیابی کنه و نقاط قوت و ضعف شما رو بهتون نشون بده. تا به مرور نقص ها رو برطرف کنید و پیشرفت کنید. فراموش نکنید که حتما برنامه خودتون رو بنویسید و به حافظه خودتون اکتفا نکنید. با این کار بعدا میتونید برنامه خودتون رو رصد کنید و اشکالاتش رو دربیارید.

برنامه ریزی کنکور توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

توی مطلب قبلی در مورد مشاوره تحصیلی متوسطه اول حرف زدیم. حالا، این بخش رو به مشاوره تحصیلی متوسطه دوم اختصاص دادیم. متوسطه دوم آخرین دوره ۳ ساله قبل از دانشگاهه که هر کسی برای ادامه تحصیل باید ازش بگذره. این دوره شامل کلاس های دهم، یازدهم و دوازدهم میشه که دیگه پیش دانشگاهی هم نداره و بعد از اون فرد با کنکور وارد دانشگاه میشه. بدیهی هست که توی این دوره اکثرا دارند به کنکور و دانشگاه فکر میکنند. دغدغه اصلی همه کنکور قبول شدن میشه و داستانهای مربوط به اون هست. اگر شما وارد شاخه نظری بشید، در هفته حداقل ۳۵ ساعت کلاس دارید و توی شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش ۴۰ ساعت کلاس هست. علاوه بر اون باید زمانهایی که به کنکور اختصاص میدن رو هم اضافه کرد که متغیر هست و قانون خاصی نداره. هر چه قدر که ما بر روی اهمیت این دوره طلایی تاکید کنیم، حق مطلب ادا نمیشه. این دوره ۳ ساله میتونه زندگی فرد رو برای همیشه تغییر بده و راه های جدیدی رو به رویش باز کنه. اگر از همون اول دانش آموز رشته و شاخه مورد علاقه خودش رو صحیح انتخاب کنه و ادامه تحصیل بده، به راحتی پله های ترقی رو یکی یکی طی میکنه و به یه فرد موفق توی جامعه تبدیل میشه.

طبق قانون همه باید در آخر پایه نهم هدایت تحصیلی بشن. این کار بنا بر شش ملاک و شاخص، شاخه و رشته تحصیلی مشخص میشه که فرد وارد یکی از شاخه های نظری (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی) ، فنی و حرفه ای یا کارودانش میشه. این ۶ ملاک شامل موارد زیره:

۱- نظر دانش‌آموز (بیانگر علاقه و استعدادها) و ۱۰ درصد از کل امتیازات را شامل می‌شود.

۲- نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای بر اساس تست‌ها به میزان ۳۰ درصد

۳- نتایج عملکرد تحصیلی و نمرات درسی به میزان ۳۵ درصد

۴- نظر والدین به میزان ۵ درصد از امتیاز

۵- نظر معلمان تمام دروس اول متوسطه به میزان ۱۰ درصد

۶- نظر مشاور مدرسه به میزان ۱۰ درصد

یعد از اینکه رشته فرد مشخص شد، دیگه راه مشخص میشه و دانش آموز باید ۳ سال پرتلاش رو شروع کنه تا بتونه توی کنکور سراسری موفق باشه. مطمئنا این راه آسون نخواهد بود ولی با کمک مشاوران حرفه ای که این راه رو بارها با دانش آموزان مختلف رفتند خیلی راحت تر هست. شما میتونید در این مورد با مشاوران پاسخدون تماس بگیرید. تخصص مشاوران ما مشاوره تحصیلی کنکور و مشاوره متوسطه دوم هست که این کار رو سالهاست دارن انجام میدن. معمولا مسایلی که دانش آموزان این دوره از ما میپرسند شامل موارد زیر میشه:

  • ۱- مشاوره تحصیلی در مدرسه و موفقیت در آزمون‏ها
  • ۲- مشاوره کنکور (از قبیل برنامه ریزی جامع، معرفی منابع، نحوه و شرایط ثبت نام، شرایط آزمون و…)
  • ۳- مشکلات نظام وظیفه و سربازی در حین تحصیل
  • ۴- تغییر شاخه و رشته در دوره متوسطه دوم
  • ۵- ثبت نام در مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی
  • ۶- مشاوره تخصصی والدین برای مدرسه و کنکور
  • ۷- مدارس و معلمان برتر دبیرستان

البته بسیاری از مطالب بالا در همین سایت قرار گرفته که شما میتونید از مشاوره رایگان اونها استفاده کنید.

مشاوره تحصیلی متوسطه دوم توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم در مورد مقطع اول دبیرستان صحبت کنیم و به مشاوره تحصیلی متوسطه اول بپردازیم. توی ایران دانش‎آموزانی که علاقه‎مند به تحصیل هستند، باید در دوره های آموزشی سه گانه ای تحصیل کنند که دوره اول دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه اول و دوره سوم، متوسط دوم نامگذاری شده. در این بخش که میخوام در مورد متوسطه اول حرف بزنم، بخش های زیر رو باهم مرور میکنیم.

اول اینکه میخوایم بدونیم اصولا این دوره با چه هدفی توی لیست آموزشی کشور قرار داده میشه. چون اگر این هدف رو بدونیم میتونیم در مورد بعضی مسائل تصمیم بهتری بگیریم. مثلا اگر این دوره خیلی توی سرنوشت دانش‎آموز موثره کاری کنیم که فرزندمون با تلاش بیشتر توی یه مدرسه سطح بالاتر قبول بشه. اینکه منظورم از مدارس سطح بالاتر چیه رو توی بخش مدارس بهتون توضیح میدم. فقط در همین حد بگم ک مدرسه سطح بالا لزوما مدرسه پر هزینه و غیر انتفاعی نیست.

بعد از گفتن اهمیت این دوره به معرفی ویژگی های دانش آموزانی میپردازیم که توی سن قرار گرفتن در این دوره هستند. و بعد از اون چند تا آمار جالب بهتون میگم که دید بهتری نسبت به این دوره سه ساله داشته باشید.

دوره متوسطه اول جایی نیست که دانش‎آموز با محیط درس و مدرسه بیگانه باشه. چون دوره شش ساله ابتدایی رو پشت سر گذاشته و تقریبا دیگه نمیشه بهش گفت که باید فلان کار رو بکنی و اونم بدون دردسر بگه چشم. همین یه دلیل باعث میشه تا که رفتارمون رو نسبت به افرادی که توی این دوره درس میخونن تغییر بدیم. شما توی دوره متوسطه اول بر خلاف دوره قبلی خودش نباید دنبال سیاست های تهدیدی برای دانش آموز باشین. این سیاست ها متاسفانه هنوز توی برخی مدارس به عنوان یه رویکرد به معلم ها و ناظم های این دوره داره گفته میشه. پس اگر دنبال یه مدرسه هستید که فرزندتون رو برای ادامه فرآیند تحصیل خودش راهی اونجا بکنید حتما به کادر مدرسه توجه کنید.

این حرف درستی نیست اما به طور کلی وقتی کادر مدرسه جوون تر باشن کمتر از روش های تهدیدی برای کنترل فضای مدرسه استفاده میکنن. باز هم تاکید میکنم لزوما این حالت وجود نداره و ما معلم های با تجربه و کارکشته ای رو داریم که واقعا با دلسوزی از بهترین روش های تربیتی آگاه اند و دارن ازشون استفاده میکنن. من به طور کلی این موضوع رو گفتم. ممکنه با خودتون بگین خب اینجوری که نمیتونیم از تجربه معلم های کارکشته استفاده کنیم. درسته. باز هم میگم به طور کلی و نه در حالت های خاص جوون تر ها تجربه کمتری نسبت به افراد مسن تر دارند اما به خاطر ویژگی ای که این دوره داره شما میتونید از این موضوع چشم پوشی کنید.

 مشاوره تحصیلی متوسطه اول توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم به ادامه مشاوره تحصیلی و بخش برنامه ریزی کنکور بپردازیم. دیگه همه میدونند که قبول شدن توی کنکور به یه علم تبدیل شده و باید برای رسیدن به رشته و دانشگاه مورد نظر برنامه ریزی دقیق کرد.

برنامه ریزی کنکور باید طبق اصول علمی اثبات شده انجام بشه که کارشناسان با تجربه اونها رو تایید کنند. توی این برنامه ریزی کنکور باید به نکات زیادی توجه بشه. این موارد شامل: شیوه، زمان و مکان مطالعه، زمانهای استراحت، انعطاف پذیری، خلاصه نویسی، حاشیه نویسی، ارزیابی پیشرفت و … میشه. هر کدوم از این موارد نکات زیادی داره که باید با افراد باتجربه توی این زمینه مشورت بشه. تیم تخصصی برنامه ریزی کنکور پاسخدون با کوله باری از تجربه و مشاوره به تعداد زیادی از رتبه های برتر کنکور این کار رو به صورت اختصاصی برای هر فرد انجام میده.

ویژگیهای برنامه ریزی کنکور علمی

 

همونطور که توی قسمت قبل هم گفتیم اولین ویژگی یه برنامه خوب اینه که برای هر کسی به صورت اختصاصی تهیه بشه و تمامی ویژگی ها و شرایط هر فرد رو در نظر بگیره. مثلا هر کسی نمیتونه روزی ۱۲ ساعت درس بخونه و اصلا مکان مناسبی توی خونشون نداره. اینها رو باید توی یه برنامه ریزی کنکور دقیق در نظر گرفت. بنابراین ما بسیاری از برنامه ریزی هایی که در برخی موسسات کنکور و سایتهای اینترنتی به فروش میرسه رو رد میکنیم. چون این برنامه ریزی ها منطقا نباید علمی و کاربردی باشند.

برنامه ریزی تحصیلی باید منعطف باشه. چون خیلی از اوقات اتفاقات غیر منتظره میافته که شما توش نقشی ندارید و زمان شما رو تلف میکنه. مثلا ممکنه مهمون بیاد یا یه روز بیمار باشید و… همیشه باید ساعات اضافی که این اتفاقات رو پوشش میده توی برنامه باشه که کل برنامه رو تحت تاثیر قرار نده.

برنامه ریزی کنکور توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم کمی در مورد رشته ریاضی صحبت کنیم و به مشاوره کنکور ریاضی بپردازیم. توی پستهای بعدی این مطالب رو کامل خواهیم کرد.

رشته ریاضی از قدیم و یکی از پرطرفداترین رشته های کنکور سراسری بوده و هست. البته توی سالهای اخیر میبینیم که بیشتر دانش آموز ها به سمت رشته تجربی دارن کشیده میشن و تعداد شرکت کننده های ریاضی داره کم میشه. مثلا توی سال ۹۵، ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر کنکور ریاضی دادن اما توی سال ۹۶ این عدد کم شد و به ۱۴۸ هزار و ۴۲۹ نفر رسید. این اتفاق دلیل های مختلفی میتونه داشته باشه. اما مهمترین اونها آینده شغلی جذاب رشته تجربی نسبت به ریاضی و درآمدهای بعضا غیرواقعی هست که گفته میشه. اما واقعیت این نیست و شما توی رشته ریاضی هم میتونید درآمد و آینده شغلی بسیار عالی ای داشته باشید.

این رشته رو دروازه ورود به رشته های مهندسی میدونند. البته خیلی از رشته های دیگه هم از طریق ریاضی فیزیک پذیرش دارن که معمولا کمتر توجه میشن. به دلیل همین موضوع خانم ها کمتر به رشته ریاضی میان و بیشتر کارها رو مردونه میدونند که باز هم این باور اشتباهیه و بعضی خانم ها توی رشته های ریاضی خیلی موفق هستند و درآمدهای بسیار بالایی رو تجربه میکنند. توی سال ۹۶، بیش از ۶۰% از شرکت کننده های این رشته مرد بودند که همین مطلب رو تایید میکنه. از اونجایی که مشاوره کنکور ریاضی از تخصص های اصلی تیم پاسخدون هست. ما توی این مقاله به طور تخصصی و خلاصه به مشاوره کنکور ریاضی می پردازیم. البته ابن مطالب رو به زودی تکمیل تر میکنیم. ظرفیت پذیرش دانشجو توی گروه ریاضی برای پذیرش با آزمون و بدون آزمون توی کنکور سال ۹۶، ۲۳۵ هزار و  ۷۱۳ نفر بود. البته فقط ۶۶ هزار و ۴۲۶ نفر از این افراد با آزمون به دانشگاه راه پیدا کردند و بقیه بدون آزمون بودند. همون طور که می بینید کار ساده نیست اما با برنامه ریزی تحصیلی دقیق میشه از این سد هم به راحتی عبور کرد.

مشاوره کنکور ریاضی توسط پاسخدون



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()