معرفی رشته های دبیرستان (قسمت اول)
نوشته شده توسط : پاسخدون

 معرفی رشته های دبیرستان (قسمت اول)

در مقاله قبل در مورد انتخاب رشته دبیرستان و مواردی که باید به اونها توجه کنید گفتیم. توی این مقاله به معرفی رشته های دبیرستان خواهیم پرداخت و خود رشته ها رو بررسی میکنیم که در نهایت با دید بازی بتونید به انتخاب درست داشته باشید.

شاخه هایی که دانش آموزان کلاس نهم میتونند برای رشته تحصیلی خودشون انتخاب کنند، شامل ۳ شاخه اصلی میشه که در شکل بالا تقسیم بندی کردیم. حالا به توضیح هر کدوم از شاخه ها و رشته های میپردازیم. توی این پست با شاخه نظری و رشته ریاضی و فیزیک شروع میکنیم:

شاخه نظری

این شاخه ۴ تا رشته ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی داره که حالا به تفکیک توضیح میدیم:

 

رشته ریاضی و فیزیک

همونطور که از اسم این رشته معلومه، مهمترین درس این رشته، درسهای ریاضی و فیزیک هست. پس کسی که وارد این رشته میشه باید به این درسها علاقه مند باشه و توانایی استدلال و حل مسایل رو داشته باشه. علاوه بر این دو درس، شیمی هم جزو درسهای اصلی این رشته هست. برای اینکه توی کنکور موفق بشید باید این ۳ تا درس رو خوب بخونید و درصد بالا بزنید. معمولا کسانی که بهره هوشی خوبی دارند و سرعت عمل مناسبی دارند میتونند توی این رشته موفق بشن. یکی دیگه از توانایی های لازم برای موفقیت توی رشته ریاضی و فیزیک، تجسم فضایی یا تصور اشکال به صورت سه بعدی در ذهن هست که خیلی بهتون کمک میکنه. برای اطلاعات بیشتر به بخش مشاوره کنکور ریاضی مراجعه کنید.

از نظر رشته های دانشگاهی هم این رشته متنوع ترین حالت رو داره. هر چند که همه این رشته رو با رشته های فنی و مهندسی میشناسند اما بعضی از رشته‏ های مشترک مثل مدیریت و … هم از طریق ریاضی و فیزیک قابل وروده. رشته های مهندسی هم روز به روز دارن متنوع تر میشن و چون ایران در حال صنعتی شدن هست، این رشته ها همه جا کاربرددارند و بازار کار خوبی دارند. برای ادامه تحصیل هم ظرفیت دانشگاه های داخل و خارجی زیاده و با تلاش کافی میشه به همه این گزینه ها رسید. توی شکل زیر بعضی از این رشته ها رو براتون میاریم:

 توی پستهای بعد رشته های دیگه شاخه نظری رو براتون میذاریم. برای دیدن قسمت دوم این مقاله اینجا را کلیک کنید

 معرفی رشته های دبیرستان (قسمت اول) توسط پاسحدون





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: