مشاوره کنکور تجربی
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم کمی در مورد رشته تجربی صحبت کنیم و به مشاوره کنکور تجربی بپردازیم. در پست های آینده این مطالب رو تکمیل خواهیم کرد.

رشته تجربی پرطرفدارترین و پرشرکت کننده ترین رشته کنکوره. یکی از دلایل عمده اون ورود به رشته های پزشکی و آینده شغلی عالی و جایگاه اجتماعی بالای اونه که هر کسی رو وسوسه میکنه به این رشته بیاد. پس به احتمال زیاد، اگر شما هم الان دارید تجربی میخونید و به کنکورش فکر میکنید، یکی از انگیزه های اصلی شما ورود به رشته های علوم پزشکی بوده. تعداد شرکت کننده ها توی این رشته در سال ۹۵، ۵۱۹ هزار و  ۴۸۸ نفر بود که توی سال ۹۶ به ۵۸۰ هزار و ۸۵۵ نفر رسید. یه نکته جالب هم اینه که توی تجربی بیش از ۶۰ درصد از شرکت کننده ها زن هستند. این رقم توی رشته ریاضی برعکس میشه و بیش از ۶۰ درصد شرکت کننده ها مرد هستند. این نشون میده که به دلیل همون آینده شغلی که گفتم، رشته های تجربی بیشتر مورد پسند خانم ها هست و خانم ها بیشتر به سمتش میان. یه نکته دیگه هم اینکه معمولا دخترها از نظر مطالعه بهتر از پسرها هستند، بدونید که اگر شما پسر هستید، باید این شرایط رو قبول کنید و خیلی جدی تر از قبل درس بخونید.

ظرفیت پذیرش دانشجو توی گروه تجربی برای پذیرش با آزمون و بدون آزمون توی کنکور سال ۹۶، ۱۵۴ هزار و ۸۸۰ نفر بود. البته فقط ۵۸ هزار نفر از این افراد با آزمون به دانشگاه راه پیدا کردند و بقیه بدون آزمون بودند. این باز هم فشردگی پذیرش توی کنکور تجربی رو نشون میده. تا اینجا فهمیدیم که رشته تجربی با تمام خوبی هایی که داره، کنکور سختی داره اما چندین هزار نفر هر ساله قبول میشن. تیم تخصصی پاسخدون به صورت کاملا تخصصی وارد مشاوره کنکور تجربی شده و با روش های روز مشاوره به این کار مشغول هست. از حالا به شما میگوییم که اصلا نگران نباشید. تمامی این مسائل یک راه علمی داره که ما توی تیم مشاوره کنکور تجربی پاسخدون بهشون پرداختیم و میخواهیم اینها رو با شما به اشتراک بگذاریم.

مشاوره کنکور تجربی توسط پاسخدون





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: